perjantai 26. heinäkuuta 2019

Apulanta / Provinssi, Seinäjoki / 28.6.2019










Lokin päällä lokki iskee niin äärettömän kovaa, että iski pakottava tarve päästä tänä kesänä Apulannan keikalle. Sopiva sauma ilmaantui Provinssiin. Olen käynyt Provinssissa vain kerran aiemmin, 2015 Musen vuoksi. Toimivat järjestelyt mahdollistivat kuitenkin näppärän täsmäiskun, kiitos non-stop bussikuljetusten ja selkeiden infojen. Ennen Apulannan keikkaa kävin katsastamassa hetken Beast In Blackia, joka ei oikein minulle toiminut. Siirryin etsimään ruokaa ja ruokailun taustamusiikkina toimi Sanni. Siitä Turmion Kätilöihin hyvää paikkaa varailemaan teltasta ja sellaisen sivusta sain. 

Turmion Kätilöiden keikka oli huikea! Bändi hehkutti sitä itsekin somessa ja syystä. Tosi vauhdikas meno ja yleisö täysillä mukana. Vahvaa suorittamista. Erityiskiitos vedosta Pyhä maa. RaakaPee jäi keikan jälkeen juttelemaan fanien kanssa. Tällaiset pienet huomionosoitukset ovat omiaan sinetöimään hienon keikkakokemuksen.
Apulantaa odotellessa sain kuulla myös Ville Valo & Agentsin keikan kokonaan. Ammattilaistouhua, mitenpä sitä muuten kuvailisi. Kappaleet istuivat kauniiseen kesäiltaan kuin mansikka lettujen päälle. Keikan viimeisteli koskettava When Love and Death Embrace.


Sitten se Apulanta. JEEEEEEE! Make Nu-Metal Great Again! Mieletöntä. Ei tätä pysty hehkuttamaan tarpeeksi, olin niin iloinen, tyytyväinen, fiiliksissä, kaikkea mahdollista. 
Sanoin puoliskolle ennen keikkareissua, että Aggressio on viimeisin biisi, joka ennen Lokin päällä lokkia on noussut mulla Apulannan biiseistä supersuosikkeihin ja mikä fiilis, kun keikka alkoi sillä! Ja kun perään tuli Hiekka, oli ekstaasi jo aikamoinen. Ja siihen sitten se Lokin päällä lokki, jonka perässä olin paikalle saapunut. Ihmisen onnellisuusaste voi joskus olla yli sata. 
Highlightit boldattu, mutta kokonaisuus 10/10.

Aggressio 
Hiekka
Lokin päällä lokki
Teit meistä kauniin
Saasta
Reunallat
Vasten mun kasvojani
Ravistettava ennen käyttöä
Amerika
Mato
Koneeseen kadonnut
Pahempi toistaan
Valot pimeyksien reunoilla
Anna mulle piiskaa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti