lauantai 18. elokuuta 2012

Porispere

Porispere, tuo porilainen kapinafestivaali. Pääsin tänä vuonna osallistumaan sinne ensimmäistä kertaa. Tälläkin kertaa tosin vain yhtenä päivänä, mutta onneksi itseä kiinnostavat artistit olikin hyvin niputettu lauantaille.

Ensimmäisenä vuorossa oli Herra Ylppö & Ihmiset. Porilainen yleisö huomattavasti nuivempaa kuin Harjavaltalainen viikkoa aiemmin, tosin varmasti osansa teki myös aikainen soittoajankohta ja huono ilma. Mutta minä tykkäsin ja toivon, että bändilläkin oli edes suht.kiva keikka. Naamamaalaukset yhtyeen jäsenillä olivat hyvinkin mielenkiintoiset, valkoisella pohjalla mustaa meikkiä bläkärityyliin.
Setti lähes sama kuin Karmarockissa, jos ei täysin, mutta kaikki putkeen ilman encorea. Mutta eipä sitä kahdesta kerrasta vielä kyllästymään pääse, eli ei haitannut yhtään.
Ihmisillä olisi vielä muutama keikka tiedossa ennen keikkatauolle jäämistä ja toivon, että pääsisin niistä jollekin.

Seuraavana vuorossa oli Stam1na. Olen aivan ihastunut Stam1nan kappaleeseen "Puolikas ihminen" ja toivoin sen kuulevani keikalla. Muutama tuttu biisi tuli ja kokonaisuutena keikka oli hyvä. Ja ilokseni loppupuolella tuli myös Puolikas ihminen. Toimi hyvin livenäkin ja oli yksi päivän kohokohdista. En ollut nähnyt Stam1naa aikaisemmin livenä, mutta toivottavasti näen joskus toisen tai kolmannenkin kerran.

Olin odottanut suurella mielenkiinnolla seuraavaa päälavaesiintyjää, joka oli norjalainen black metal -yhtye Satyricon. Sinänsä uusi tuttavuus, että olin varmasti joitain kappaleita kuullut aiemminkin, mutta nyt ennen keikkaa tutustuin tuotantoon vähän enemmän, jotta saisin keikasta enemmän irti. Keikka oli toimiva ja olin tyytyväinen, että olin tutustunut tuotantoon, tunnistin useita kappaleita. Suosikkini oli "Black Crow on a Tombstone", joka on Satyriconin uusimmalta The Age of Nero -levyltä.

Illan viimeinen päälavaesiintyjä oli Amorphis. Minulla ei ollut minkäänlaisia ennakkoajatuksia tästä keikasta, en odottanut sitä mitenkään suuresti, mutta kuitenkin halusin sen nähdä. Pääsin yllättymään positiivisesti. Tunsin paljon enemmän kappaleita kuin olin ajatellut, bändi sai yleisön todella hienosti mukaan, fiilis oli hyvä ja varmasti taas oman osansa teki hämärtyvä ilta tunnelmanluojana. Tällä keikalla sai tanssia. Suosikkihetkeni/kappaleeni keikalta oli Silver Bride. Tämänkin yhtyeen toivon näkeväni vielä joskus uudestaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti